Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,4 na 1088 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
BCAAs Ultra Pure 200 caps
BCAA’s Ultra Pure 200 caps

BCAA en PeptoPro® verschillend of hetzelfde (?)

21 mei 2012 22:47
John
Goedendag,

Kan ik ik er vanuit gaan dat BCAA en PeptoPro® ongeveer het zelfde zijn en doen?
http://www.dsm.com/le/en_US/peptopro/html/home_peptopro.htm
22 mei 2012
Powersupplements
01:13BCAA’s zijn de 3 sterkst spieropbouwende aminozuren. Na het sporten hebben je spieren vooral een tekort aan deze drie aminozuren. Pas ndat de voorraad hiervan is aangevuld kunnen je spieren in een opbouwende toestand kunnen komen. PeptoPro® is een hydrolisaat van caseine-eiwit dat een breed spectrum van de meest gebruikelijke aminozuren bevat. Het bevat ook 16,5% BCAA's. Als je spieren op wilt bouwen maar je hebt weinig eiwitten gegeten, dan is PeptoPro® of een wei eiwit hydrolisaat met een hoge hydrolysegraad beter dan een BCAA supplement. Uiteindelijk zijn namelijk alle 9 essentiële aminozuren noodzakelijk voor spiergroei. BCAA's vormen maar 3 van de 9 essentiële aminozuren. Heb je al wel voldoende eiwitten gegeten dan is in de basisbehoefte van essentiële aminozuren voorzien. De BCAA’s zullen dan per gram een sterkere boost geven aan de spiergroei dan een eiwit hydrolisaat. Die stimulans van spiergroei wordt gegeven door het aminozuur L-leucine in de BCAA formule. L-leucine fungeert als een schakelaar waarmee spiergroei wordt aangezet. Een goede stimulans voor spiergroei wordt bereikt met 3 gram leucine. Die hoeveelheid L-leucine zit in 6 gram BCAA's en in 40 gram PeptoPro®. Grotere hoeveelheden L-leucine kunnen nog sterker werken. Zie dit artikel op Ergogenics. De aftopping van het spiergroei-stimulerende effect zou wel eens bij 20 gram L-leucine kunnen liggen. Bij hogere doseringen is alleen een BCAA supplement nog praktisch om mee te werken. BCAA’s zijn ook sterk anti-katabool. Dat wil zeggen dat ze spierafbraak tegen gaan. Dat doen ze waarschijnlijk efficienter dan complete eiwitten of hydrolysaten daarvan. Het anti-katabole effect is vooral handig tijdens intensieve trainingen. BCAA's zijn met name nuttig tijdens een koolhydraatarm dieet. Koolhydraten zijn namelijk ook anti-katabool. Neem je de koolhydraten weg, dan is de spierafbraak bij training extra sterk. De BCAA aminozuren zijn dan een doeltreffend hulpmiddel.