Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,4 na 1163 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
BCAAs Ultra Pure 200 caps
BCAA’s Ultra Pure 200 caps

Verschillende vragen over BCAA’s.

8 maart 2016 11:56
Patrick
Geachte heer/mevrouw,

Langere tijd gebruik ik whey isolate en zag daarom ook geen nut in gebruik van BCAA’s, omdat ik mij daar verder ook niet in heb verdiept.
Deze week heb ik hier veel meer over gelezen en ga ik dit product sowieso toevoegen aan mijn eerstvolgende bestelling in jullie webshop.

Wel zou ik nog graag wat informatie te weten willen komen en ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben.

1. Als Leucine in de BCAA’s de spier-eiwitsynthese significant bevorderen, maar ook katabole gevolgen (van een calorie-restrictie en/of door het hormoon cortisol) zoveel mogelijk kan afremmen, waarom voegen jullie dan geen extra Leucine toe aan jullie whey proteines? Nu heb ik van jullie Whey protein Isolate de smaak banaan en daar is 10,2% van Leucine. Ik weet wel dat eiwit synthese afgeremd kan worden als er een aminozuur limiterend is, maar ik weet niet of dat hiermee te maken heeft.

2. Het lichaam gebruikt vet als brandstof wanneer niet genoeg glucose in het bloed aanwezig is en de glycogeen voorraad in de lever is opgebruikt. Dit is bijvoorbeeld wanneer je ’s ochtends wakker wordt. En het liefst train ik ’s ochtends, ook omdat het schoolrooster dit toelaat.
Als ik ’s ochtends krachttraining wil doen en hierbij vet wil verbranden, hoe kan ik BCAA’s het beste hierin gebruiken? Want het schijnt ook weer dat je niet (veel?) eiwitten moet eten als je BCAA’s wilt innemen?

3. Als ik supplementeer met BCAA’s, is het dan veilig voor mijn spiermassa als ik naast krachttraining ook cardio ga doen? Het is niet mijn bedoeling om spiermassa te verliezen, maar vet verlies ik graag.

Misschien wel wat lastige vragen, sorry daarvoor. Ik hoop dat jullie deze voor me kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Patrick ter Koele
8 maart 2016
Powersupplements
13:45Hoi Patrick, 1) Er zijn meerdere redenen dat we ondanks de positieve effecten geen leucine toevoegen aan het eiwit: - Leucine smaakt bitter en lost slecht op. Het doet daardoor enigszins afbreuk aan de smaakbeleving van een lekkere eiwitshake. - Het is handiger om beide producten afzonderlijk te doseren. Teveel leucine is niet goed. Wil je veel whey gebruiken, dan kan je de leucine dosering onafhankelijk hiervan houden. Niet iedereen verdraagt leucine even goed. - Het is niet zeker of leucine op lange termijn goed blijft werken. Je kunt overwegen leucine cyclisch toe te passen. Wei eiwit daarentegen is een goed supplement voor continu gebruik. 2) BCAA's kunnen losstaand gebruikt worden bij nuchtere cardio met wat hogere intensiteit. De BCAA's worden dan namelijk flink verbruikt voor energieleverantie. Als je naast cardio ook krachttraining doet, zou ik eerder kiezen voor een sterk gehydroliseerd wei eiwit (Whey Hydrolysate) als leverancier van aminozuren. Wei eiwit hydrolisaat bevat alle aminozuren. Als de hydrolisegraad van het eiwit hoog genoeg is, zijn de aminozuren in de vorm van peptiden vrijwel direct opneembaar. Een dosering van 20 gram is goed (of maximaal 30 gram bij peri-workout toepassing). BCAA's moeten op dagbasis altijd gecombineerd worden met voldoende eiwitten. Dit omdat anders de aminozuurbalans verstoord wordt. In de ochtend nuchtere cardio met BCAA's is prima als daarna voeding met een compleet aminozuurprofiel wordt gegeten of gedronken. Een overdaad aan BCAA's ten opzichte van complete eiwitten kan bijvoorbeeld de aanmaak van serotonine verstoren doordat het aminozuur tryptofaan verdrongen wordt. 3) Intensieve 'cardio' kan spiergroei beperken als je er teveel van doet. BCAA"s kunnen hier wel wat bescherming bieden. Lage intensiteit aerobe activiteit (dit heet geen cardio meer) kan spiergroei bevorderen. Kris