Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,4 na 1483 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Creatine Monohydraat 600g
Creatine Monohydraat 600g

Diverse vragen

15 september 2011 00:40
Anoniem
Beste mensen,

Ik heb een aantal vragen over jullie producten en het gebruik hiervan. Ik ben een multisporter en doe aan hardlopen, mouintanbiken en kajakken. Ik ben 45 jaar en een maand of 3 geleden in een week of 3 tijd meer dan 10 kilo afgevallen, door een gewijzigd dieet, en véél sporten. Hierdoor verloor ik ook spierkracht omdat ik bij duurtrainingen duidelijk eiwitten aan het verbranden was ( ammoniakgeur). Het fietsen en lopen ging nog wel goed vanwege het lagere gewicht maar vooral het kajakken werd erg zwaar.

Na wat rondgezocht te hebben op het net heb ik bij een concurrent (MDYshop) creatine besteld en whey eiwitten. Mede ook op hun advies. Ik merkte direct dat ik méér kracht had en dit ook langer kon volhouden bij het kajakken en verbeterde zelfs wat persoonlijke records!

Nu kom ik op jullie site terecht en zie daar weer heel andere bevindingen staan. Daarom even wat vragen;

1/ Bijvoorbeeld over de creatine waarvan jullie zeggen dat je die het gehele jaar door kunt gebruiken i.p.v. de kuur die ik voorgeschreven kreeg bij de concullega? ( hun eigen Creatine Powder). En of dit überhaupt enige zin heeft voor een duursporter om creatine te gebruiken? ( merk tot nu toe wel degelijk verschil moet ik eerlijk zeggen, maar weet niet of dit de whey is of de creatine).

2/ Wat ik bij jullie veel lees is de whey eiwitten te gebruiken vóór de training terwijl ik te horen kreeg dit na het sporten te doen vanwege het snelle herstel van de spieren?

3/ Aangezien ik flink wat massa ben kwijtgeraakt gaat het varen lastiger vanwege een meer instabiele zit in de kuip van mijn surfski (véél vet van mijn billen kwijt). Hierdoor zou ik graag een wat snellere opbouw van spierweefsel zien maar lees hierover op jullie site ook weer andere dingen dan tot nu toe. Volgens jullie heeft bijv. een gainer weinig zin voor een duursporter? Zou ik i.p.v. een gainer wel jullie Bio Bulk Oats kunnen gebruiken voor een snellere opbouw en in wat voor dosering? Ik gebruik nu, op advies van, de creatine met vruchtensap op een nuchtere maag en daarna een whey-shake, en dan na het sporten weer eentje ( 250 ml. water/melk met 25 gr. poeder Whey Sensation van Big Body).

Het zijn nogal wat vragen maar ik wil er wel zeker van zijn dat ik het goed doe en de juiste producten gebruik. Jullie producten zijn vrij van toevoegingen en dat spreekt me zeer aan, vooral omdat we al genoeg rommel binnenkrijgen via de normale voeding tegenwoordig.

Alvast bedankt voor jullie moeite!!
15 september 2011
Powersupplements - Kris
00:42Als je creatine het hele jaar gebruikt heb je altijd de maximale spierconcentratie creatine en daarom het maximale prestatiebevorderende (ergogene) effect. Het is door middel van onderzoek bij mensen (sporters en ouderen) vastgesteld dat dit geen kwaad kan. Subjectief kan het ergogene effect minder zijn, maar dat is omdat je de steeds terugkerende ‘boost’ niet meer hebt van het weer opladen van creatine na een pauze. Maar die boost is niets meer dan het terugbrengen van je creatine naar het maximale niveau.

Een duursporter die zijn gewicht niet hoeft te dragen (fietser, kajakker) kan een beperkt positief effect hebben van creatine. Vooral voor sprints. Waarschijnlijk zit een groter voordeel in het verbeterde spierherstel na training. Mogelijk wordt ook de koolhydraatopslag in spieren beter, maar dit is twijfelachtig.

Ik denk dat de whey zeker effect heeft aangezien je ondervoed was (getuige het gewichtsverlies). Extra eiwit tijdens ondervoeding doet wonderen. Het vermindert spierafbraak en stelt je lichaam in staat zijn spiermassa weer op peil te brengen. Voor een duursporter kan min of meer hetzelfde bereikt worden met extra koolhydraten (mits je hiermee uit je calorietekort komt). Dat is goedkoper :-)

De combinatie van koolhydraten zoals een paar rijpe bananen of een zetmeel houdende maaltijd en whey eiwit is nog beter voor je herstel.

Voor krachtsport is de huidige best onderbouwde opvatting dat de eiwitten voor de training het meest van belang zijn. Voor duursporters kan dit anders liggen. Zeker omdat eiwit (in combinatie met koolhydraten) helpt met het heropbouwen van spierglycogeen NA de training. Dit is van belang bij duursport. In ieder geval als je frequent en een groot volume duursport doet.

De gainer kan goed werken als er sprake is van een calorietekort waar moeilijk tegen op te eten valt (snelle stofwisseling of hoog verbruik door sporten). De Bio Bulk Oats zijn een goed alternatief voor de gainer als het gaat om extra calorieën.

Een ding is zeker, het is heel moeilijk om met een calorietekort spieren op te bouwen. En dat geldt voor bodybuilders. Met duursport flinke spiermassa opbouwen is (naar mijn observaties) alleen weggelegd voor mannen met een van nature hoge aanmaak van testosteron.

Het lijkt erop (persoonlijk gevoel en 1 wetenschappelijke studie) dat de aanvulling met zink een inzakking van het testosteron tijdens duurtraining tegen kan gaan. De dosering in de studie was 240 mg zink. Dit is ongezond veel. Ik gebruikte tijdelijk 100 mg zink. Dat is op langere termijn dan een paar weken eveneens niet verantwoord. Mogelijk zijn er op langere termijn echter gunstige effecten te behalen met de veilige dosering van 20 mg zink zoals in onze Natural T-Booster.