Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,4 na 1483 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Creatine Monohydraat 600g
Creatine Monohydraat 600g

eiwit proteineshake voor spiermassa?

22 maart 2012 14:04
Anonymous
Beste,

Ik sport nu sinds vier maanden, 4 keer per week, anderhalf uur per avond.
In eerste instantie wil ik wat afvallen maar ik vind het uiteraard ook leuk om spiermassa op te bouwen.

Ik train met een aantal vrienden en die adviseren mij shakies omdat hun dat ook gebruiken.
Bij hun zie je toch wel al goed verschil qua spiermassa. Ligt dat echt hieraan?

Verder heb ik nauwelijks spierpijn.
Ik maak mijn vier setjes van tien meestal wel af maar de laatste paar gaan best pittig.
Volgens mij doe ik het dus goed en hoef ik niet veel zwaarder te pakken.

Adviseert u mij eiwit/proteine shakes? Zo ja, welke?

Wat is Creatine precies? Adviseert u mij dit ook?

Ik verneem graag zo spoedig mogelijk iets van u terug.
22 maart 2012
Powersupplements
14:06Dat je bij jou minder resultaat ziet kan aan veel zaken liggen. Misschien zijn je vrienden al langer bezig. Misschien hebben ze een lager vetpercentage waardoor je de spieren duidelijker ziet en duidelijker ziet toenemen. Het kan ook zijn dat ze meer aanleg hebben voor spieropbouw. Als ik jouw gewicht en lengte tegen elkaar uitzet, dan merk ik op dat je behoorlijk zwaar bent. Het lijkt me goed mogelijk dat die spieren van jou wel groeien, maar dat je het nog niet ziet vanwege de onderhuidse vetlaag. Dat vet zal in de loop van een jaar steeds verder afnemen. Je gewicht zal misschien niet toenemen ondanks dat je spieren groeien. Als je het goed aanpakt (met ‘schone’ voeding) dan zal je gewicht zelfs afnemen. Een gewicht van 90 kg bij 1,76 meter is namelijk zelfs voor bodybuilders behoorlijk hoog. De shakes kunnen zeker een verschil maken. Hoe slechter je voedingspatroon hoe groter het verschil. Maar als je een heel goed voedingspatroon hebt met volop vlees, vis, kip en zuivel, dan kan het ook zo zijn dat een eiwitshake geen verschil maakt. Ik denk dat je er goed aan doet je te verdiepen in je huidige voedingspatroon. Daarnaast kan je voor of na je training een whey isolaat shake nemen. http://www.powersupplements.nl/pure-whey-protein-isolate-1000g-35 Creatine raad ik op dit moment nog niet aan.
Anonymous
14:38Bedankt voor je snelle antwoord. Oké, ik ben inderdaad vanaf vorige week maandag bezig met een 'beter voedinspatroon'. Sochtends 2 wasa crackers met philadelphia light smiddags 2 boterhammen. 1 met kipfilet en een tomaatje en 1 met pindakaas en een glas optimel. s'avonds gewoon normaal. veel groente heel klein beetje aardappels of rijst en een normaal stuk vlees/kip. Tussendoor eet ik niets eigenlijk. soms fruit. en ik drink de hele dag door water/koffie/thee. denk dat ik wel zo'n 4 liter water drink per dag. Wat zou je daarnaast aanraden voor shakes? Ik hoorde dat je snelle eiwitten en langzame eiwitten hebt. wat is het verschil? Lijkt mij dat het beste gewoon altijd snelle eiwitten te gebruiken of heb ik dat mis? http://www.powersupplements.nl/pure-whey-protein-isolate-1000g-35 < deze shake ziet er goed uit. Wat is het verschil met zulk soort andere producten die ik op internet en in de winkel zie voor bijvoorbeeld €50 euro in plaats van deze voor €25. Hoor graag van je.
Powersupplements
15:33De hoeveelheid die je nu eet is wel heel weinig. Dat zal de reden zijn dat je weinig vooruitgang in spiergroei merkt. Als je bodybuilding training doet hoef je eigenlijk geen caloriebeperkt dieet te volgen om toch geleidelijk af te vallen. Wat je nodig hebt is een voeding die volwaardig is en ongeveer de hoeveelheid calorieën bevat die je normaal eet. Doordat de spiergroei energie kost, kom je alsnog energie tekort om in balans te zijn. In combinatie met verstandige voedingskeuzes zorgt dat ervoor dat geleidelijk aan de vetreserves afnemen. Wat je in je voedingspatroon kan aanpassen is dat je eiwitrijk eet (minimaal 160 gram eiwit per dag) en dat je de koolhydraten (zetmeel en suikers) vooral na je training eet. Een voorbeeld: Ontbijt: Beetje fruit + whey of caseine shake of yoghurt / kwark en eventueel een ei Middageten: Rauwkost (geen dressing m.u.v. een beetje olijfolie) + Vis (bijv. sardines / makreel) of vlees Avondeten: Aardappelen + groenten + vis of vlees Rijst + groenten + kip Pasta + Groenten + vlees Als het avondeten kort na je training komt, dan eet je zoveel als je kunt! Zit er ruime tijd tussen avondeten en de training, dan eet je na je training bijvoorbeeld wat havermout of brood. Van het avondeten neem je dan een normale portie. Train je na het avondeten, eet dan een gewone portie en eet na je training nog wat onverwarmde havermout (met melk en rozijnen) of brood met licht verteerbaar beleg. Op rustdagen eet je ook een normale portie avondeten. Afhankelijk van je maaltijd voor je training kan je een shake voor of na je training gebruiken. Heb je ongeveer twee uur voor je training nog eiwitrijk gegeten, dan neem je een whey shake direct na je training. Is het langer geleden dat je eiwit gegeten hebt, dan neem je de whey shake 45 minuten voor je training. Doe op je brood geen pindakaas en geen halvarine/margarine. Wat betreft de eiwitten. De whey isolaat shake is optimaal rond de trainingen. Op andere momenten kan je ook voor de caseine shake kiezen. Die remt de honger beter. Dus als ochtendshake is deze heel geschikt. Maar de whey kan ook prima de rol van ontbijtshake vervullen. Wat betreft het verschil met deze en andere shakes: als het gewicht hetzelfde is, dan is het verschil vooral de prijs. De kwaliteit van andere shakes kan namelijk niet beter zijn (maar wel slechter!)
23 maart 2012
Anonymous
14:01Bedankt weer voor je snelle antwoord. Ook bedankt voor je heldere en duidelijke e-mail. Ik ga het oppakken. Ik heb gisteren Pure Whey Protein Isolate en Micellar Casein bij je besteld. Hoe zou jij dit het beste adviseren? Ik sport altijd na mijn eten. Ik eet rond een uur of 6 en ga half 8 trainen. Ik ben dan rond 9 uur - half 10 weer thuis. Ik ga dan meestal rond een uur of half 11 naar bed. S'ochtends bij me ontbijt Isolate? S'avonds na het trainen Isolate? S'avonds voor het slapen Casein? ? Ik verneem graag je antwoord. Alvast ontzettend bedankt voor de goede service!
Powersupplements
16:42Bedankt voor je bestelling. Er zit weinig tijd tussen de shake na je training en de shake voor het slapen gaan. Ik zou ervoor kiezen om slechts 1 shake te nemen. Omdat je voor het trainen al avondeten hebt gegeten, is er al aardig wat eiwit in je lichaam beschikbaar. Daarom kan de shake na de training een caseineshake zijn die langzamer verteert. Dit is dan gelijk de voor-het-slapen-shake. Ik zou 40 gram caseine nemen en een koolhydraatbron: brood / havermout / aardappelen / rijst / pasta. Eet niet te kort voor het slapen gaan en zorg dat het licht verteerbaar is (niet teveel vet). De ochtendshake in de vorm van whey isolaat is een goede keuze. Omdat je met weinig koolhydraten ontbijt, is whey meer geschikt dan caseine om spiereiwitsynthese aan te schakelen.
23 mei 2012
caliskan e
22:44ik train nu 4 maanden min 2 uur kracht trainen en daarna half uur harlopen krijg ik dan spier afbraak
Powersupplements
23:01Tijdens intensieve training is er altijd sprake van spierafbraak. Met twee uur krachttraining en aansluitend een half uur cardio is er zelfs kans dat de afbraak zo groot is dat je trainingsprogressie heel moeilijk zal worden. Ik zou korter gaan sporten en eventueel het hardlopen op een ander tijdstip doen..