Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,3 na 975 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Power Supplements
Supreme Gainer 2000g

Supreme gainer?

10 september 2011 17:33
J De K
Hallo, ik ben een jongen van bijna 17 jaar, ongeveer 1,80 lang en weeg zo'n 65 kilo,
ik wil graag wat meer spiermassa krijgen, vooral bovenlichaam, fitness 3 a 4 keer per week,
en nu wil ik dus graag weten welke product(en) van jullie ik het best kan gebruiken?
Supreme Gainer? Pure Whey Protein Isolate? of nog wat anders? en waarom?

Alsvast bedankt!
11 september 2011
Powersupplements - Kris
10:30Als je jong bent kan je energieverbruik (verbranding) zo hoog zijn dat het moeilijk is om zwaarder te worden. Je kan dan wel extra eiwit nemen om zwaarder te worden, maar bij een gebrek aan een voldoende voedsel (energie) zullen de spieren niet of slechts in beperkte mate groeien.

Gezien de combinatie van jouw leeftijd, gewicht en lengte, is het goed mogelijk dat dit ook op jou van toepassing is.

Toevoegen van eiwit kan wel een beetje werken omdat het wel een bepaalde hoeveelheid extra energie vertegenwoordigd. Maar de Supreme Gainer levert veel meer energie.

Toch willen we niet direct de gainer aanraden. Het is belangrijk dat je eerst je dieet op orde hebt. In jouw geval betekent dat (waarschijnlijk) veel meer eten. Hierbij moet je wel kiezen voor goed voedsel:
Weinig suiker, margarine en alles waar als ingrediënt geharde plantaardige olie of gewoon (niet nader gespecificeerde) plantaardige olie op staat. Wat wel goed is zijn volkoren producten, rijst, pasta, olijfolie, roomboter, kokosolie, havermout, aardappelen met veel groenten en wat vlees, vis, eieren en zuivel. ’Echt’ voedsel dus.

Als je dieet op orde is, kan je overwegen na je training een Supreme Gainer shake te nemen. Dit zorgt voor een snel herstel en een aanvoer van snel opneembare voedingsstoffen op het moment dat je ze goed kan gebruiken.

Mocht je ondanks dat je heel veel eet en een shake na je training neemt alsnog moeilijk zwaarder worden, dan kan je dagelijks na een of twee maaltijden nog 2 scheppen Supreme Gainer gebruiken.

Afhankelijk van het eiwitgehalte van de maaltijd voor je training, kan je ook nog overwegen of je 45 minuten voor de training een shake neemt met whey eiwit.

Je schrijft dat je vooral je bovenlichaam wilt trainen. Ik wil je echter aanraden om toch ook de benen te trainen. De benen zijn een soort motor voor je stofwisseling. Je krijgt meer honger als je ze traint. Je lichaam produceert meer spieropbouwende hormonen door beentraining. Ik heb het hierbij niet over leg extensions of leg curls, maar over squats, leg presses, deadlifts en/of sprints. Vraag om goede instructie op je sportcentrum!

Bij de gewichtoefeningen kan je denken aan 5 sets van 20 reps (niet meteen de eerste keer). Bij sprints kan je denken aan 5 maal 30 meter met een versnellende aanloop en langzaam uit laten ’ rollen’ . Na elke sprint terugwandelen naar de start en direct weer weg. Daarna 5 minuten rust en vervolgens nog eens 5 series. Rustig opbouwen over meerdere weken als je dit niet gewend bent!!