Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,4 na 1292 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Natural Fat Control
Natural Fat Control

Natural fat control samen met visolie?

12 november 2010 22:11
Peter
Hierbij wil ik graag vragen of u me kunt laten weten of het zinvol is de produkten natural fat control en visolie (omega3) naast elkaar te gebruiken. Mijn doelstelling is naast regelmatig bewegen en sporten 5 kg aan gewicht te verliezen en daarna het gewicht op peil te houden. Kunt u me adviseren hierin?

Ik hoor graag van u.
12 november 2010
Powersupplements - Kris
22:12Visolie en de plantenextracten in Natural Fat Control hebben verschillende werkingsmechanismen en het lichaam heeft verschillende manieren waarop het met de stoffen omgaat. Er zal daarom waarschijnlijk niet sneller sprake zijn van een ‘overmaat’ wanneer de supplementen gecombineerd worden.

Sowieso zijn de beide supplementen relatief mild, zodat niet snel problemen te verwachten zijn, zoals met veel andere afslankmiddelen wel het geval is. Een goede dosering is van beide supplementen 2 capsules per dag.

Het op peil houden/brengen van het lichaamsgewicht kan op verschillende manieren:

- Minder eten
- Bepaalde combinaties eten (vetarm dieet, eiwitrijk dieet)
- ‘Sturing’ van de ingenomen voeding (tot op zekere hoogte) door supplementen als visolie en Natural Fat Control.
- Meer energie verbruiken door extra activiteit
- Extra spierweefsel opbouwen (wordt al snel moeilijk)
- Spierweefsel actiever maken in rust (door middel van specifieke training)


Op den duur is minder eten voor veel mensen geen reële optie. Het kan ook tot tekorten leiden van micronutriënten. Supplementen zijn een goede hulp bij afvallen, maar zijn op zichzelf niet krachtig genoeg. Ze werken het beste in combinatie met activiteit.

Voor extra energieverbruik door extra activiteit (fietsen, wandelen) is veel tijd nodig.

Het actiever maken van spierweefsel in rust is de meeste tijdsefficiënte methode om het algehele energieverbuik te verhogen. Dit is daardoor ook de beste methode voor veel mensen om het gewicht laag te houden. Het actiever maken van de spierweefsel in rust klinkt erg tegenstrijdig. Toch is het dat niet. Het spierweefsel is actief in rust als het zich moet herstellen. Dat herstel is nodig na twee soorten activiteit:

1) Intensieve conditietraining of interval training
2) Weerstandstraining (met gewicht of lichaamsgewicht)

De weerstandstraining is voor veel mensen het best te doen. Een van de meest effectieve oefeningen is de kniebuiging. Zie hiervoor dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=oftRI2xUcvk (bij 2.00 minuut ziet u de beweging heel duidelijk). Doe dit in eerste instantie eens 10 herhalingen of bijvoorbeeld 30 seconden. Deze oefening kunt u geleidelijk opvoeren in tijdsduur. Probeer de oefening dagelijks eenmaal te doen. Elke dag kunt u bijvoorbeeld 15 seconden aan de lengte van de oefening toevoegen. Als het een keer erg moeilijk gaat, kunt u een paar minuten korter doen om vervolgens de dagen erop de tijdsduur weer op te voeren. Het is raadzaam om aansluitend een serie rekoefeningen te doen voor de been- en bilspieren (veel instructiefilmpjes zijn te vinden op youtube). Aanvullend kunt u (stevig) wandelen.

Weerstandstraining is effectief omdat de spieren onder spanning verlengd worden (excentrische contractie). Dit geeft lichte ‘schade’ aan de spier. Die schade moet hersteld worden en dat kost veel energie. Een gunstig bijkomend effect, is dat een eventuele te geringe ontwikkeling van de spiermassa gecorrigeerd wordt. Van overmatige ontwikkeling van spierweefsel zal absoluut geen sprake zijn.

Na enige tijd kan zo’n kniebuig sessie behoorlijk pittig worden. Na een maand kan de lengte in principe al zo’n 8 minuten zijn (dit is al heel zwaar en bij een niet zo goede conditie kan een tragere opbouw gewenst zijn). Veel langer dan 8 minuten hoeft het niet te worden.

Met de ervaren inspanning zal de effectiviteit ook toenemen. De tijdsinvestering is echter relatief gering. Het vergt voornamelijk wilskracht. Eventueel kunt u kortere sessies doen en/of aanvullen met andere oefeningen.