Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,3 na 1010 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Creatine Monohydraat (Creapure®) 600g
Creatine Monohydraat (Creapure®) 600g

Voedingspatroon

14 mei 2012 10:48
Sander
Beste PS,

Allereerst ben ik al enige tijd een zeer tevreden klant. Daarbij dan ook mijn complimenten voor de service!
Nu heb ik voor mijzelf al enige tijd een bepaald trainingsschema en voedingspatroon eigen gemaakt waar jullie supplementen een substantieel onderdeel zijn. Nu vroeg ik mij eigenlijk af of ik hier nog verbeteringen in kan aanbrengen? Levert het genoeg of juist te veel energie? Is de hoeveelheid en het momenten van supplementinname juist. Ontbreekt er nog iets? Graag zou ik natuurlijk een zo optimaal mogelijk patroon willen creëren.

Ik ben 21 jaar - 189cm - 85kg - 16% vet - 47% spieren

Ontbijt: portie havermout + caseïne 30gr melkshake
Tussendoor: 1 banaan
Lunch: 4 sneden brood met vleeswaren, 2 glazen karnemelk + halve protein block reep
Avondeten (18:00): aardappelen, groenten en vlees + 4 visolie + 3 NFC + 1 adam multivit + dubbele whey 60gr watershake
Sporten (19:00): na het trainen: 4gr crea + 12gr dextrose + 400ml water
Voor het slapen: caseïne 30gr melkshake

Ik train nu om de dag, waarbij ik dus na elke trainingsdag een dag rust houd. En dan doe ik eigenlijk altijd een full body workout. Benen, buik, borst, rug, armen, schouders.. omdat ik dat gewoon het prettigst vind om even flink bezig te zijn en alles lekker te trainen na een werkdag.

Verder werk ik op kantoor dus lever ik het overgrote deel van de dag nagenoeg geen fysieke inspanning.

Mijn doel is in 1e instantie mijn vetpercentage omlaag te brengen naar ca. 10% en geleidelijk aan spieropbouw te creëren.
14 mei 2012
Powersupplements
14:20Hoi Sander, Misschien is de eiwitinname voor je training te hoog. Je eet nu je avondeten en neemt aanvullend nog de maximale dosering wei eiwit. Twee maatscheppen wei eiwit is de hoogste dosering die we aanraden om vooraf aan de training te gebruiken. Voor de meeste mensen is 1 schep waarschijnlijk al voldoende voor spieropbouw. Dat is uitgaande van een enigszins nuchtere toestand. Jij hebt daarnaast ook al eiwitten gegeten in je avondeten. Er zijn mensen die heel goed gaan op zo'n stoot eiwitten. Zeker met en full body workout. Maar omdat je probeert af te vallen lijkt het me zinvol om te kijken of je met een lagere dosering ook toe kan. Dat scheelt toch weer wat calorieën. Wat ik zou willen voorstellen is dat je het volgende eens probeert: 18:00h Avondeten Direct na de training 1 schep whey De dextrose na je training vervangen door een stuk fruit. Verder zou ik je willen adviseren om niet bij elke maaltijd melk of melkeiwitten te gebruiken. Met bovenstaande aanpassing is dat al geregeld voor het avondeten. Je zou hetzelfde nog kunnen doen voor je middageten. Je kan dan de proteinblock en de 2 glazen karnemelk weglaten. Hiervoor in de plaats kan je wat meer vleesbeleg op je brood gebruiken. Als je totale eiwitinname op de dag tussen 130 en 170 gram zit, dan zal je geen tekort aan eiwitten hebben. (Dit geldt als je in energiebalans bent). Zou je dit eens een paar weken willen proberen en ons laten weten hoe het bevalt?
15 mei 2012
Sander
21:30Oke, bedankt voor je reactie. Ik ben vandaag meteen begonnen met het matigen van de eiwitten en de dextrose vervangen voor fruit. 's Avonds geen zuivel bij het eten en 's middags de protein block weglaten. Het klinkt natuurlijk wat tegenstrijdig vwb afvallen (ik wil niet perse gewicht kwijtraken enkel het vet) maar in de zin van bij veel sporten moet je je lichaam ruim voldoende voeden gebruik ik misschien meer dan nodig is. Aangezien het vetpercentage vanzelf lager wordt naarmate je spieropbouw toeneemt. Ik laat het weten hoe dit gaat uitpakken..
15 juli 2012
Sander
10:30Ik ben nu 2 maanden bezig geweest en iets minder eiwitconsumptie bevalt prima! Het was inderdaad een beetje te veel van het goede. Ik heb evengoed een voldaan gevoel, dus is het niet nodig om meer te nemen. Daarnaast hou ik mijn lunch en avondeten vrij van eiwitten. Ook de dextrose vervang ik door een stuk fruit wat erg prettig is na een zware training. Ik zit inmiddels op een vetpercentage van 14,9% dus dit werkt erg motiverend aangezien dit de goede kant op gaat. Ook in de spiegel is duidelijk merkbaar dat mijn spieren beter tot uiting komen. Bedankt voor dit advies!
16 juli 2012
Powersupplements
13:20Bedankt voor je feedback Sander! Het is fijn te horen dat het goed gaat.