Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,3 na 1234 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Micellar Casein 2000g
Micellar Casein 2000g

verlagen vetpercentage / afvallen

13 februari 2013 09:23
Hilde
Hoi,

Na jaren onregelmatig gesport te hebben, ben ik sinds begin dit jaar serieus bezig met krachttraining (4x per week) en cardio (3x per week) met als doel het verlagen van vetpercentage en een paar kilo af te vallen. Ik ben een vrouw en heb gelezen dat het voor vrouwen moeilijker is om spieren te "kweken". Ik zou graag willen weten of ik het goed aan pak.

's ochtends: eiwitshake en slik ik multi vitamine, 3 magnesiumtabletten, 1x visolie
na het sporten (omstreeks middaguur) een smoothie van magere yoghurt (500ml) met whey isolate, creatine, vezelmix, lepel lijnzaadolie en een banaan. Dit is samen ong. 1 ltr. Hiervan drink ik 750 ml en slik ik enkele BCAA's.
namiddag: de resterende 250 ml van de smoothie.
' avonds: vis of kip (enkele keer biefstuk) met groente (uit pot of n salade)
voor het slapen gaan nu nog een eiwitshake, welke ik wil vervangen door micellar casein, gezien de informatie op jullie site.
Op sommige dagen eet ik nog een proteinbar, omdat ik dan al erg vroeg in ochtend ga sporten.

1x per week mag ik "vals spelen" qua avondeten: een minder gezonde maaltijd of een pastamaaltijd.

Door alle informatie weet ik niet meer of ik een goed plan van aanpak heb samengesteld.
Ik hoor graag of ik op de goede weg ben of ik een en ander moet aanpassen.

Groetjes,
Hilde
13 februari 2013
Powersupplements
10:53Hoi Hilde, Je voeding bestaat voor een behoorlijk groot deel uit eiwitshakes. De kans bestaat dan dat van je totale dagelijkse energieinname (calorieŽn) een te groot deel door eiwitten geleverd wordt. Op korte termijn mag dit wel. Zeker als je afvalt is het geen probleem omdat je dan ook energie uit je vetreserves put. Maar op langere termijn of als je langzaam aan afvalt, moet je niet meer dan 35% van je calorieŽn uit eiwitten halen. Reken dit voor jezelf even uit. Ik schat dat je nu een hoeveelheid eiwit inneemt (ongeveer 100 tot 120 gram) die uitkomt op ongeveer 400-500 kcal. Voor een gezonde lange termijn aanpak moet je calorie-inname dan minimaal 1200 tot 1500 kcal zijn. Zit je te laag met je calorieŽn, dan kan je de hoeveelheid eiwitten verminderen of de calorieŽn verhogen door het toevoegen van wat gezonde vetten (bijv. groenten gebakken in olijfolie). Wat je ook kan doen is die laatste micellaire caseine shake vervangen door halfvolle kwark. Dan heb je ook wat meer vetten om de balans te herstellen. Een bijkomend voordeel van die laatste aanpassing is dat je wat meer gewone voeding eet. Eiwitshakes zijn een aanvulling. Ze moeten niet je dieet overheersen. Dat je eenmaal per week 'valsspeelt' is heel verstandig. Dit zorgt ervoor dat je het dieet veel langer volhoudt. Als je eenmaal wat bent afgevallen en de intensiteit van je krachttraining ook wat hebt opgevoerd, kan je eens kijken of je niet na elke krachttraining kan 'cheaten'. De koolhydraten bevorderen de spiergroei. Bij mensen die geen overmatig vetpercentage hebben en zojuist hebben getraind, zullen de koolhydraten nauwelijks tot vetopslag leiden. Het beste kan je deze strategie in eerste instantie alleen toepassen na een training waarbij je krachttraining voor de benen hebt gedaan. Ook je huidige wekelijkse cheat zou je bij voorkeur na een beentraining kunnen inplannen. Succes! Kris