Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,4 na 1549 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Pure Whey Protein Isolate 1000g
Pure Whey Protein Isolate 1000g

gram proteïnen per kilo lichaamsgewicht

14 november 2010 15:26
Louisa
ik bestel bij jullie altijd mijn shakes, maar ik had nu een vraagje ivm hoeveelheden. Ik vroeg mij af of jullie mij kunnen vertellen hoeveel g proteïnen/kilo lichaamsgewicht ik moet opnemen om mijn eiwitdieet verder te zetten? Ik heb namelijk al getallen gelezen gaande van 0,7 g/kilo tot 2g/kilo. Zoals ik al zei, het is voor een eiwitdieet en niet voor body building of zo.
14 november 2010
Powersupplements - Kris
15:27Volg je het dr. Frank dieet? Zijn advies beperkt zich getalsmatig tot een maximum aan het aantal gram koolhydraten.

Eet dus gewoon eiwitrijk en met een hoeveelheid vet die ‘normaal’ is bij de betreffende voedingsmiddelen die je gebruikt. Je komt dan automatisch op een hoeveelheid eiwitten die effectief is voor het eiwitdieet. De precieze hoeveelheid is niet van belang.

Door het verzadigende effect van de eiwitten (en ook de vetten) zal je met minder calorieën toe kunnen. Met de shakes kan het afvallen nog wat sneller gaan omdat het extreem magere eiwitbronnen zijn. Zorg wel dat je bij de shakes wat groenten eet (eventueel een wortel of wat rauwkost als je het makkelijk wilt doen).
Louisa
15:27Ik volg het dr. Frank dieet niet, maar ik wou gewoon weten hoeveel gram proteïnen je moet binnenkrijgen om ervoor te zorgen dat je ketose kan volhouden zonder dat er spierafbraak plaatsvindt. Ik weeg nu 80 kilo en neem per dag zo\'n 120 g proteïnen in via shakes en micellar casein. Hetgeen ik me nu afvraag is: Is deze hoeveelheid eiwitten te veel of te weinig?
Powersupplements - Kris
15:27De precieze benodigde hoeveelheid eiwit zal per persoon verschillen. Er zijn allereerst metabole verschillen tussen mensen. Maar daarnaast is het activiteitenpatroon van belang.

Als je veel cardio doet kan dat de eiwitbehoefte vergroten. Vooral bij intensieve cardio. Een beperkte mate van krachttraining kan de spierafbraak waarschijnlijk remmen bij een gelijkblijvend eiwitinname, terwijl meer training de eiwitbehoefte zal vergroten (maar bijkomend tot op zeker hoogte een sterker spiersparend effect zal hebben).

Het is heel complex en eigenlijk niet mogelijk op individuele basis een trefzeker advies te geven. Ik verwacht dat je met je huidige eiwitinname voldoende hoog zit. Onder meer omdat de wei en caseine eiwitten veel vertakte keten aminozuren bevatten. Deze beschermen de spieren tegen afbraak.

Ik denk wel dat je eiwitinname via shakes nu wat te hoog is. Het zou beter zijn als je een deel van die eiwitten vervangt door eiwitten uit normale voeding. (Als je vegetariër bent, wordt dat misschien lastig). Als je toch graag shakes drinkt, zorg er dan wel voor dat je aanvullend voldoende groenten eet.