Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,3 na 1192 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Whey Temptation 750g
Whey Temptation 750g

Beste timing voor de shakes?

6 juni 2013 11:32
Nick
Beste power supplements,

Sinds kort ben ik weer begonnen met kracht training, (fitness) dit doe ik zo'n 3x in de week. Daarnaast doe ik nog 1 a 2 keer cardio. Ik ben tegen de 1,80 en weeg 68 kg. Ik had gehoord dat 1 shake op een rustdag en 2 stuks op een dag met kracht sport wel een goede start is. Of hebben jullie hierop nog wat aan te merken?

In de vroege morgen eet ik een bord brinta en 's middags een paar boterhammen met voornamelijk vleeswaar. Mijn avondeten is meestal meteen na de training en dit is meestal het bekende recept; aardappelen, vlees en groente. Ook ben ik begonnen met de visolie capsules te gebruiken. Op welk moment zou ik de capsules en de shakes het beste in kunnen nemen? Ik ben trouwens nog maar 16 jaar. Zou ook eventueel bio oats voor in de shake een goed idee zijn? Ik denk dat deze extra vezels op mijn leeftijd wel handig zijn, of is dit verkeerd?

mvg,

Nick
6 juni 2013
Powersupplements
14:17Hoi Nick, Als je zo jong bent is het moeilijk zwaarder te worden en spiermassa op te bouwen. De belangrijkste beperkende factor is de hoeveelheid voedsel die je eet. Uiteraard zijn eiwitten ook van belang. Het is afhankelijk van hoe eiwitrijk je maaltijden zijn, of je nog aanvullend eiwitshakes nodig hebt. Over het algemeen zijn de voedselkeuzes van mensen zodanig dat een extra whey shake wel degelijk een positief effect heeft. Jij eet boterhammen met vleesbeleg. Dat is stukken beter dan boterhammen met zoet. Maar helaas is de hoeveelheid eiwitten in de dunne plakjes vleesbeleg op een paar boterhammen niet zo groot. Als je bijvoorbeeld een paar hamburgers op je brood doet, kom je wel op een goede hoeveelheid eiwit. Wat je ook kan doen is een half brood eten als middageten en elke boterham beleggen met wat vleeswaar. Dat komt ook wel uit op een goede hoeveelheid eiwit en heb je gelijk extra calorieŽn in de vorm van koolhydraten (zetmeel uit brood). Andere opties om aan meer eiwitten te komen zijn melk drinken, yoghurt of kwark eten, zelf eiersalade maken etc. Het zorgen voor een eiwitrijk voedingspatroon en in jouw geval ook een calorierijk voedingspatroon is de eerste stap die je moet zetten. Daarna kan je kijken of je nog strategisch een whey shake kan invoegen. Het beste moment voor een whey shake is in jouw geval 45 minuten voor je training. Na de training volgt dan het avondeten. Als je avondeten slechts een kleine portie vlees bevat (bijvoorbeeld 30 gram eiwit of minder), dan kan je voor het slapen gaan nog wat whey, micellaire caseine of kwark nemen. Vul dit eventueel aan met nog een paar boterhammen. Bio Bulk Oats is een geweldige aanvulling voor iemand die in de groei is. Het is calorierijke en gezonde ongeraffineerde voeding. Je kan het in plaats van de brinta of erbij nemen. Als je vetpercentage laag is kan je het havermoutmeel mixen met volle melk. Een klein beetje whey (15 gram) erbij verhoogt het eiwitgehalte van de maaltijd. Je kan ook een maaltijd klaarmaken met havermout vlokken van de supermarkt (bijv. Euroshopper of Quaker) en daar rozijnen en koude melk bij doen. Even vijf minuten laten staan voor je het opeet. Zorg wel dat je de uren na een grote maaltijd met ongekookte havermout veel water drinkt. Havermout neemt veel water op. Zonder het water wordt het te dik om makkelijk te verteren. Over het algemeen geldt een advies voor eiwitinname bij volwassenen van zo'n 1,5 tot 2 gram per kilogram lichaamsgewicht per dag (bij gewichttraining). Ik vermoed dat dit advies ook redelijk geschikt is voor 16 jarigen. Houd de lagere 1,5 gram maar aan. Omdat je pas 16 jaar bent raad ik je af je rug zwaar te belasten met oefeningen zoals squats en deadlift. Succes! Kris