Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,3 na 1234 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Pure Whey Protein Isolate 2000g
Pure Whey Protein Isolate 2000g

eitwitdieet, afvallen en energie

9 juli 2012 10:17
Anoniem
Beste powersupplements,

Allereerst mijn complimenten voor jullie website! Erg duidelijk en overzichtelijk!
Toch heb ik echter nog een vraag in de hoop dat jullie hier een passend antwoord op hebben.

Ik ben een dame , 1.84m en weeg momenteel 75 kilo. Voorheen woog ik altijd rond de 65 kilo. Ik vermoed dat ik door het trainen sinds 4 maanden wel wat ben aangekomen, maar alsnog wil ik wel wat afvallen om weer bij mijn streefgewicht te komen (65/68 kilo). Hier voel ik mezelf gewoon het fijnst bij. Zodoende kwam ik door positieve ervaringen op het eiwitdieet.

Ik train momenteel 2 keer per week (power workouts a 1 uur) en daarnaast vul ik het aan met 1 keer per week hardlopen (5km).

Met het eitwitdieet zou ik graag twee maaltijden willen vervangen door een eitwitshake van Whey Protein Isolate (ochtend en middag). Daarnaast zou ik het avondeten willen vervangen door een calorie arme maaltijd. Zie onderstaand eetschema om dit overzichtelijk weer te geven:

Ochtend: eiwitshake (whey proteine isolate), water, koffie/thee
Middag: eiwitshake (whey proteine isolate) minimaal 200 gram groente
Avond: calorie arme maaltijd, 100 gram vlees/vis, 200 gram groente, en evt nog iets toevoegen?
Tussendoor: veel water!! thee/koffie

Ik vraag mij echter af of bovenstaand zal helpen om mijn doel te bereiken? En of het passend is bij mijn sporttraining per week? Zou ik iets moeten toevoegen of een andere volgorde moeten hanteren om beter resultaat te boeken? Uiteraard wil ik gedurende mijn training, maar ook daarna optimaal zijn en mijn goed voelen (en niet slap etc door gebrek aan energie).
Ook zou ik graag willen weten of ik de shakes dan met water of melk moet mixen?
9 juli 2012
Powersupplements
12:44Klopt het dat je meer bent gaan eten sinds dat je dit sportprogramma volgt? Als je dan nu een eiwitdieet gaat volgen kan dit best zwaar zijn. (Ik neem overigens aan dat slechts een klein deel van de gewichtstoename van 65 naar 75 kg plaatsvond in de afgelopen 4 maanden). Toch is het de moeite waard het te proberen. EiwitdiŽten werken nou eenmaal heel goed. Je schrijft dat je je graag optimaal voelt en geen gebrek aan energie wilt hebben. Dat is niet voor iedereen weggelegd, maar de meeste mensen kunnen na een periode van aanpassing prima uit de voeten met het eiwitdieet. Alleen maximale sportprestaties hebben er onder te leiden. Koolhydraten zijn nu eenmaal een betere brandstof voor spierarbeid dan vetten. Het dieet dat je hierboven suggereert zal goed werken. Je kan ook overwegen om alleen na de workouts een maaltijd te gebruiken met langzaam verterende koolhydraten. Bijvoorbeeld met linzen of bonen. Langzaam verterende koolhydraten die gegeten worden na een intensieve training zullen vrijwel geheel door de spieren opgenomen worden. Op die manier zullen de daaropvolgende workouts minder in niveau dalen. Met af en toe wat koolhydraten heb je waarschijnlijk ook meer kans op een zonnig humeur :-) . (P.S. Dankjewel voor de complimenten!)
Anoniem
14:41Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik ben inderdaad niet meer gaan eten sinds ik dit sportprogramma volg. Mijn gewichtstoename is, zoals je al aannam, slechts een klein deel geweest in die 4 maanden. De resterende kilo's zijn er gedurende het jaar bijgekomen, vermoedt door te weinig beweging. Dat is al een vooruitgang en iets waar ik mij erg prettig bij voel, vandaar dat ik mijn energie op dat vlak wil aanhouden.Klopt het dan dat dit dieet de moeite waard is om wat gewicht kwijt te raken? Ik heb al veel geprobeerd en hoor nu soms ook dat juist deze shakes zullen zorgen voor gewichtstoename en dat wil ik dus niet! Vandaar dat ik erg blij ben met jullie advies op deze manier. Ik hoop nog op een laatste reactie om actief aan de gang te gaan straks :)
Powersupplements
15:14Het eiwitdieet werkt heel goed om gewicht krijt te raken. Het eerste snelle gewichtsverlies is echter een afname van de koolhydraatvoorraad in de spieren. De shakes zorgen alleen voor gewichttoename als je ze bovenop je normale voeding gebruikt. Wanneer je ze gebruikt zoals je omschreef, dan is afvallen onvermijdelijk. :) Je doet er wel verstandig aan om ook wat vetten in je avondmaaltijd op te nemen. Een beetje vet/olie toe te voegen bij de groenten in de middag. Een dieet met vrijwel alleen maar eiwitten uit shakes en mager vlees en vis is niet gezond. Denk als je voor vis kiest eens aan vette vis zoals makreel of sardines. Deze bevatten veel gezonde omega-3 vetzuren. Tonijn en Zalm zijn helaas behoorlijk verontreinigd met kwik en dioxines. Een alternatief is dat je witvis gebruikt (vetarm) en aanvullend visoliecapsules gebruikt. Goede visoliecapsules zoals onze omega-3 zijn vrij van verontreinigingen. Omega-3 vetzuren in visolie kunnen helpen met afslanken. Maar ik betwijfel of ze nog een additioneel effect hebben op het al zeer effectieve eiwitdieet.
18 juli 2012
Spence
18:01ik weeg 85kg 1.86 train bijna elke dag afgewisseld met cardio,bodypump & fitness. mijn doel is spieren en droog worden. ik heb nu whey protein vanilla stevia..hoeveel mag ik per dag nemen? dank
19 juli 2012
Powersupplements
10:50We gaan uit van een maximum van 3 eiwitshakes per dag. Je kan de inname van een eiwitsupplement echter niet los zien van de normale voeding. Mik op een totaal van anderhalf tot 2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht per dag. Als je weinig koolhydraten eet, of minder calorieŽn eet dan dat voor onderhoud nodig is (als je gewicht verliest), dan mag de eiwitinname per kilogram lichaamsgewicht nog wat hoger zijn.