Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,4 na 1240 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Pure Whey Protein Isolate 2000g
Pure Whey Protein Isolate 2000g

gebruik van whey shake

14 januari 2011 11:28
C. L.
Ik sport zo'n vijf dagen in de week.

Maandag kracht
Woensdag Cardio
Donderdag kracht
vrijdag Cardio
Zondag kracht

Dit schema word regelmatig afgewisseld kwa spiergroepen.(om de 5 weken)

Hoe kan ik de shakes het beste gaan gebruiken.

En moet ik ze ook op de dinsdag en zaterdag gebruiken?

Mijn leeftijd is 26 179 lang en zo'n 86kg.

Mocht u tijd hebben zou ik graag antwoord krijgen op deze vragen.
14 januari 2011
Powersupplements - Kris
11:30De whey isolaat kan je 45 minuten vooraf aan je trainingen innemen. Bij krachttrainingen kan je wat meer nemen als voor de cardio trainingen.

Als je voeding verder voldoende eiwitten bevat hoef je verder geen extra whey te gebruiken. Voldoende eiwit is ongeveer anderhalve gram per kilogram lichaamsgewicht. In jouw geval komt dat op 130 gram eiwit.

Als je vrij intensief sport, kan je het opvoeren naar 170 gram eiwit per dag. Om tot die hoge eiwitinname te komen kan je eventueel enkele malen per dag een halve whey shake nemen.

En wanneer je gaat diŽten om vetmassa af te bouwen en daarvoor minder calorieŽn inneemt, dan is het effectief om de eiwitinname nog wat verder op te voeren.
C.L.
11:32Beste Kris,

Zou je mijn vraag kwa maatscheppen even willen beantwoorden, alsmede of ik ook op dinsdag en zaterdag de shakes zou moeten nemen?

alvast bedankt.
Powersupplements - Kris
11:35Voor wat betreft de dinsdagen en zaterdagen. Dat is afhankelijk van de hoeveelheid eiwitten in je voeding. Bevat het voldoende eiwit (aantal grammen zoals ik eerder aangaf), dan is een extra shake niet nodig.

De optimale inname bij training zal per persoon verschillen. Je kan hier wat mee variŽren om te zien wat voor jou het beste werkt.

Een goed uitgangspunt is als volgt:
Voor je krachttraining kan je 1 schep whey isolaat nemen. Train je ook de benen, dan kan je anderhalve schep proberen. Voor de cardio is 2/3 schep goed, maar voor een langdurige intensieve cardio sessie is een hele schep wellicht beter.