Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,4 na 1240 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Pure Whey Protein Isolate 2000g
Pure Whey Protein Isolate 2000g

Lager vetpercentage voor voetbal. Hoeveel eiwitshakes?

24 april 2013 11:12
Roy
Hallo,

Ik heb de pure whey protein isolate 1000g besteld.
Nu zit ik echter met een probleem. Ik weet niet wanneer en hoeveel shakes ik moet nemen.

Ik wil van vetpercentage 14% naar 10%.
Ik train 6 keer in de week.

Maandag: 1,5 uur voetbaltraining
Dinsdag: 1 uur krachttraining (rug, borst, triceps) iedere spiergroep 2 verschillende oefeningen en setjes van 3x 12 reps.
Woensdag: 1 uur krachttraining (biceps, buik, schouders)
Donderdag: 1,5 uur voetbaltraining
Vrijdag: 1 uur Full body workout
Zaterdag: 1,5 uur voetbal

Mijn voedingsschema:

08:30 Whey shake 30 gram
09:00 Volkoren brinta pap 35 gram + melk
10:00 Volkoren cracker met ham
12:00 2 boterhammen met kaas/kip/ham
14:00 1 boterham kaas/ham
16:00 3 stuks fruit
17:00 Krachttraining
18:30 Avondeten (aardapp, groente, vlees)
22:00 125 gram magere kwark

Bij voetbaltrainingen eet ik om 18:00 en train om 20:00

Wanneer moet ik de shakes innemen en hoeveel gram? (bij voetbal en krachttraining?)
Ik wil graag spieren behouden maar wel wat vet kwijt raken.

Mvg,

Roy






24 april 2013
Powersupplements
13:23Hoi Roy, Je kan een extra eiwitshake nemen om 16:15h. op dagen dat je krachttraining doet. 's Avonds kan je best wat meer kwark nemen. Het fruit kan je beter verplaatsen naar je ontbijt. Fruit bevat fructose. In de ochtend zal fructose opgeslagen worden in je lever als glycogeen. Dit is positief. Later op de dag wanneer je al brood, brinta of andere koolhydraatbronnen hebt gegeten, is de glycogeenvoorraad in de lever vol. Het fructose uit het fruit dat je dan nog eet, wordt dan opgeslagen als vet. Dit geldt overigens ook voor alles waar suiker in zit. Reguliere suiker, bietsuiker, rietsuiker, glucosefructosestroop, honing, agavesiroop etc. bevatten allemaal fructose. Fructose is een heel krachtige dikmaker. Als je op je brood boter of halvarine gebruikt kan dit ook een daling van je vetpercentage belemmeren. Zo'n combinatie van koolhydraten en vetten moet je zoveel mogelijk vermijden om je vetpercentage maximaal te verlagen. Het omschakelen van relatief snel opneembare koolhydraten uit niet-volkoren brood en aardappelen naar langzaam opneembare koolhydraten kan je vetpercentage juist verlagen. Langzamer opneembare koolhydraten vind je in grof volkoren brood, zilvervliesrijst, wilde rijst, quinoa en bonen.
Roy
14:20Dus bij de dagen dat ik voetbaltraining heb geen shakes voor of na de training? ik neem aan dat ik wel een shake moet nemen in de ochtend? En ik dacht dat je spieren nadat je krachttraining doet, snelle eiwitten nodig hebben. Waarom adviseert u dan dat ik ze voor de krachttraining moet nemen? Alvast bedankt.
27 april 2013
Powersupplements
21:03Hoi Roy Je hoeft in jouw situatie inderdaad geen eiwitshakes te nemen bij je voetbaltraining. Voor de training heb je namelijk al het avondeten gegeten en na de training eet je de kwark. Alleen als de porties vlees en kwark klein zijn (minder dan 30 gram eiwit per maaltijd) zou ik aanvullen met wat whey proteine. Na de krachttraning hebben je spieren snel eiwitten nodig. De snelste eiwitten zij de eiwitten die je al voor je training hebt ingenomen. Die zijn dan namelijk al verteerd. De bestanddelen van de eiwitten, de aminozuren, zijn dan tijdens en kort na je training beschikbaar voor de spieren. Als je kort na je training alweer langzaam verterend eiwit eet (vlees), dan zit je goed. Je zou eventueel nog wel een kleine portie whey kunnen nemen direct na je training. Maar een volle shake is waarschijnijk overdaad. Tenzij natuurlijk de portie vlees bij het avondeten aan de kleine kant is.