Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,3 na 1234 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Pure Whey Protein Isolate 2000g
Pure Whey Protein Isolate 2000g

Tijdsduur opname Pure Whey Protein Isolate.

16 maart 2012 09:09
Sandro
Beste Power Supplements,

Naast mijn eiwitrijke voeding gebruik ik de eiwit producten van jullie. Ik gebruik Whey Protein Isolate, de Supreme Gainer en Miccelar Casein.

Ik weeg 84kg en ben 1.81. Ik train, in principe, elke dag. Krachttraining-Hardlopen-Krachttrianing-Hardlopen-etc. Mijn intentie is sterker te worden, een betere conditie krijgen en niet af te vallen in mijn vet vrije massa.

Voor mijn krachttraining neem ik Whey Protein Isolate. Na mijn training neem ik de Supreme Gainer met Miccelar Casein. 'S avonds voor het slapen gaan neem ik weer Miccelar Casein.

Voor mijn cardiotraining, het hardlopen, neem ik Whey Protein Isolate. En 's avonds weer Miccelar Casein.


Mijn vragen aan jullie zijn:
- Hoe lang duurt het voordat het Whey Protein Isolate is omgezet in Aminozuren? Ik wil
namelijk aan het einde van mijn training voldoende bouwstoffen tot mijn beschikking
hebben. Zowel na de kracht- als de cardiotraining.

- Ik krijg via mijn voeding iets meer dan 100gr eiwit binnen. De rest vul ik aan met shakes.
Ik stuur op ongeveer 170gr eiwit (2gr per KG lichaamsgewicht). Is dit voldoende/te veel/te
weinig?

- Verder nog tips/suggesties?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden en voor de uitstekende service via jullie site.

Met vriendelijke groet,
Sandro
16 maart 2012
Sandro
09:11(Ter aanvulling: ik train nu ongeveer twee jaar en mijn verpercentage ligt rond de 12%).
18 maart 2012
Powersupplements - Kris
10:44Hoi Sandro,

Hieronder de antwoorden op je vragen:

1) Het duurt lang voordat alle aminozuren vrijgekomen zijn uit wei eiwit. Maar het merendeel van het eiwit is binnen drie uur verteerd.
Voor een verschil tussen wei eiwit en caseine zie figuur C in de grafiek in deze link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC25140/figure/F2/

Op de horizontale x-as zie je de tijd in minuten. Op de verticale Y-as zie je het vrijkomen van het belangrijkste aminozuur leucine in de bloedbaan.

Het complete artikel vind je hier: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC25140/?tool=pubmed

2) Twee gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht is voldoende voor maximale spieropbouw bij krachtsport. De range die wij aanhouden is 1,5 tot 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht per dag.

Er zijn echter factoren die de eiwitbehoefte kunnen verhogen. De twee belangrijkste zijn een calorietekort (als je meer energie verbruikt dan binnenkrijgt). De andere is als je veel cardiotraining doet.

Jij gaat vaak hardlopen. Hardlopen is cardiotraining en kan de spieropbouw remmen. Het lijkt erop (op basis van observaties) dat hardlopen zelfs een extra sterke rem op spiergroei zet als je het vergelijkt met fietsen, roeien en zwemmen. Misschien komt dat door de excentrische spierbelasting. Maar het kan ook komen doordat je bij deze training je volle gewicht moet dragen en het lichaam erop aan gaat sturen zo licht mogelijk te blijven. Trek het je niet teveel aan. Het zijn maar theorieŽn die ik hierover heb. Doe gewoon je ding en laat zien dat ik het fout heb :-)

3) Tip: je kan je hardlooptraining geleidelijk omzetten naar sprinttraining (via hoog-tempo intervaltraining). Sprinttraining werkt positief op spieropbouw en vetverbranding.