Power
Supplements

Bel ons

0481-707138
Power
Supplements
Sluiten
Waardering 9,3 na 1234 recensies
Zuiver. Getest. Bewezen.Lees hier waar wij voor staan
Pure Whey Protein Isolate 2000g
Pure Whey Protein Isolate 2000g

Welke eitwitten?

27 mei 2011 16:39
WJG Plegt
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een paar vragen. Heb deze op enkele fora gesteld maar ben
toch benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken.

Ik wil gebruik maken van EXTRA eiwitten boven op die vanuit dagelijkse producten.
ik doe 1.5 jaar aan krachttraining zonder supplementen.

Waneer moet ik deze eiwitten tot mij nemen? Voor / na / tijdens de kracht training?

Wat is ongeveer het aantal eiwitten dat ik nodig heb per dag? heb mij laten vertellen
dat dit 200 tot 300 gram is. ben 18 - 178 - 73 kilo.

En welke kan ik het beste kiezen Pure Whey Protein Isolate of Micellar Casein?
En wat zijn de verschillen hier tussen.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Wouter Plegt
28 mei 2011
Powersupplements - Kris
15:07Hoi Wouter,

Men gaat er van uit dat je aan dagelijks 1,5 tot 2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht voldoende moet hebben. Dit is vastgesteld met behulp van wetenschappelijk onderzoek. Nou is er wel wat kritiek te leveren op dat onderzoek.

Heb je veel spierpijn door wisselende programma’s dan kan de behoefte wat hoger liggen. Doe je veel intensieve cardio naast de krachttraining dan kan de behoefte ook verhoogd zijn.

Ben je op dieet dan is het zeker aan te raden meer eiwitten te gebruiken. Het lichaam houdt namelijk moeilijk eiwit vast wanneer het minder energie binnenkrijgt dan het verbruikt.

Als je aan het bulken bent (je eet meer calorieën dan je verbruikt), dan werkt dat eiwitsparend. Je kan dan dus met minder eiwit toe. Ook het eten van veel koolhydraten is eiwitsparend. Het zou echter kunnen dat wanneer je het eiwit niet vermindert maar juist laat toenemen tijdens de bulk, dat je meer spiermassa opbouwt.

Extra eiwit boven de 1,5 - 2,0 gram per kg lichaamsgewicht kan een toename in de spieropbouw geven doordat je meer van het aminozuur leucine binnenkrijgt. Je lichaam moet de extra eiwitten echter wel kunnen verwerken. Bij sommige mensen is dit een probleem. Een slechte vertering uit zich onder andere in winderigheid.

In plaats van alsmaar meer eiwit te eten, kan je eens kijken of extra BCAA aminozuren een gunstig effect hebben. BCAA’s bevatten 50% van het aminozuur leucine. Het leucine bevordert de opbouw van spiereiwit indien er al voldoende eiwit gegeten. Het is hiervoor een signaalstof. Hoe meer leucine, hoe meer spieropbouw. Meer hierover lees je op deze pagina:

http://www.powersupplements.nl/bcaa-s-ultra-pure-500g-103

Behalve de hoeveelheid eiwit is ook de timing van eiwitten van invloed. Het belangrijkste moment van inname is vooraf aan de training.

Neem je een schep Pure Whey Protein Isolate 45 minuten vooraf aan je training, dan nemen de spieren de aminozuren afkomstig van dit eiwit heel goed op. Whey eiwit leent zich bijzonder goed voor deze toepassing omdat het snel verteerd wordt en rijk is aan essentiële aminozuren waaronder ook de BCAA aminozuren.